Nå får du oppdragene i AutoReg inn i fakturagrunnlaget i SmartDok. Dette er første integrasjonssteg mellom systemene.

Nå kan du fakturere rodelister fra AutoReg via SmartDoks eget fakturagrunnlag. 

Rodene vil dukke opp i fakturagrunnlaget helt likt som alle andre fakturerbare registreringer i SmartDok, utenom at de ikke er knyttet til noe prosjekt og kun knyttet til kunde.

Vegard Andersen

Enkel overføring

– Vi ønsker å gjøre det enkelt for administrasjonen å ha full oversikt over alle oppgaver og rodelister som ikke er fakturert. Derfor har vi valgt å integrere en løsning som gjør det enkelt å overføre disse dataene direkte til SmartDok. Denne funksjonaliteten er implementert for å effektivisere arbeidsflyten uten at det medfører noen ekstra kostnader for kunden.

Vegard Andersen, Product Manager i SmartDok

Vegard Andersen

Hva kreves for at dette skal fungere?

  • Kundeopsjonen må være påslått i SmartDok.
  • AutoRegLink må være satt opp av support/salg.
  • Kunder må opprettes i både og SmartDok og AutoReg hvor enten organisasjonsnummer eller navn må matche.

AutoReg-fakturalinjer vil fungere helt likt som alle andre fakturalinjer i SmartDok, men de har også mulighet for en minstepris og en startpris som er definert i AutoReg, og som kun fungerer for disse linjene. Disse gjelder når oppgavene er priset pr time eller pr km.

Disse vil vises i fakturagrunnlaget i SmartDok når AutoReg-link er satt opp.

Første steg på plass

– Integrasjonen som synkroniserer fakturagrunnlag mellom SmartDok og Autoreg markerer første steg i å implementere samhandling mellom systemene. Dette synes vi er veldig spennende. Nå skal vi ta fatt på neste steg i prosessen med å integrere systemene enda tettere sammen, som alltid med brukernes behov i fokus.

Asbjørn Pettersen, CEO AutoReg

Se hvordan SmartDok kan gjøre din arbeidshverdag smartere