Petter Skorpen Tronstad er NESO-lærling hos Tømrer Gøran Romsdal og registrerer timene sine daglig i SmartDok.

Etter å ha digitalisert driften har nå bedriften fått full kontroll ved hjelp av SmartDok

Å jobbe mer effektivt, forenkle lønnsutbetaling og bedre dokumentasjonen i forhold til fakturering har vært en av flere gevinster etter at selskapet tok i bruk SmartDok.

Vi besøker NESO-medlem Tømrer Gøran Romsdal på midtbakken i Alta der arbeiderne er i full gang med et bygg som skal stå ferdig august 2018. Der fokuseres det på kvalitet, HMS og god service for kunden.

– Vi regner med å registrere ca. 5.500 timer på prosjektet. Alt digitalt i SmartDok, sier daglig leder Gøran Romsdal.

I tillegg til timeregistrering, har også selskapet stor fokus på HMS og kvalitet.

Fotodokumentasjon gjennom SmartDok

– Kvalitet og service er og skal være en viktig del av vårt arbeid. Vi oppnår fornøyde kunder gjennom høy kvalitet på utførelse av arbeidet, sier Romsdal som bruker HMS/KS-modulen i SmartDok til å registrere avvik og til å fylle ut sjekklister og vernerundeskjema.

Hva er den største gevinsten for dere med å ta i bruk SmartDok?

– Vi jobber mer effektivt, det forenkler lønnsutbetaling, samt bedres dokumentasjonen i forhold til fakturering, sier Romsdal.

Svarer til forventningene

Når en går til anskaffelse av digitale hjelpemidler forventer en at arbeids-hverdagen skal bli bedre, og ikke minst mulig plunder med å ta det i bruk. For Tømrer Gøran Romsdal var det et ønske om å bli mest mulig «papirløs» og samtidig mer effektiv som var det viktigste.

– SmartDok har virkelig svart til forventningene. Etter å ha opplevd effekten av digitalisering av timeregistrering, sjekklister og vareforbruk, så har vi også tatt i bruk verktøyoversikt i SmartDok, forteller regnskapsansvarlig i selskapet Karin Sønvisen Bakken.

Hvorfor utvidet dere SmartDok med å ta i bruk verktøymodulen?

– Effektivisering av arbeidet her også. Vi slipper å lete etter utstyr, og bedrer utnyttelsen av verktøyet. Forhåpentligvis vil dette også føre til kostnadsbesparelser, sier hun.

Enkel i bruk

I utgangspunktet var Gøran Romsdal litt skeptisk til å ta i bruk et digitalt system for å hjelpe til med disse oppgavene, men etter å ha brukt det en stund ble han overbevist om fordelene.

– De ansatte synes det er lett å bruke, og jeg ble imponert over hvor tilgjengelig systemet var og at det er veldig oversiktlig, sier en fornøyd Gøran Romsdal.

I utgangspunktet var Gøran Romsdal litt skeptisk til å ta i bruk et digitalt system for å hjelpe til med disse oppgavene, men etter å ha brukt det en stund ble han overbevist om fordelene.

Kvalitet og service er og skal være en viktig del av arbeidet.

NESO-gevinst

I tillegg til gevinst fra digitale systemer opplever også Tømrer Gøran Romsdal klare fordeler som medlem av NESO.

– Vi ble medlem i 2012, og opplever bedre innkjøpsavtaler, tilgang til dyktige jurister, og ikke minst har NESO fokus på kompetanseheving i form av kurs/skoler tilpasset bransjen, sier Karin til slutt.

Kombinasjonen av dyktige medarbeidere, SmartDok og NESO-medlemskap sørger for at kunden på midtbakken og alle andre som hyrer inn Tømrer Gøran Romsdal kan stole på at sluttproduktet vil bli topp klasse!

Saken ble publisert først i Anbudet nr 5-17. 

Arbeidet på Midtbakken i Alta går så det suser. Her ser vi Ivar Jørgensen og hans dyktige medarbeiderne legge på bærebjelker på bygget.

Om Tømrer Gøran Romsdal AS

Kvalitet og service er og skal være en viktig del av vårt arbeid. Vi i Gøran Romsdal oppnår fornøyde kunder gjennom høy kvalitet på utførelse av arbeidet, samt en god og oppfølgende dialog med kundene gjennom hele oppdraget.
Vi har seriøse samarbeidspartnere innenfor alle byggfagene, og kan om ønskelig koordinere hele byggeprosessen, noe som gjør det enklere for deg som kunde.
Ta gjerne kontakt for en uforpliktende prat dersom du har noen spørsmål!

Se hvordan SmartDok kan gjøre din arbeidshverdag smartere