Vi belyser prosessen rundt registrering av timer og gir deg noen praktiske tips om gode rutiner
Dårlige rutiner ved timeregistrering kan felle et prosjekts lønnsomhet.
Hvordan er dine timeføringsrutiner?
Mange bygg- og anleggsbedrifter sliter med å ha full oversikt over antall brukte timer på hvert prosjekt. Dette går både utover effektiviteten og lønnsomheten, og i verste fall kan det ende med kroken på døra for hele bedriften.
Hva kan vi i SmartDok hjelpe deg med slik at du ikke havner i en vanskelig posisjon?
– Vi i SmartDok hjelper dine ansatte å registrere timer mye enklere med vår brukervennlige app, og ikke minst forenkle arbeidet for administrasjonen med lønn og faktura, forteller Inger Lise Isaksen, som jobber i Customer Success teamet i SmartDok.
Modulen for timeregistreringen i SmartDok er grunnlaget for hele produktet, og er standard funksjonalitet i appen straks du har kjøpt en grunnlisens. Men hvordan brukes denne modulen egentlig? Har du tenkt på at måten du fører timene i din bedrift på kanskje ikke er den beste måten å gjøre det på?
Vokser dungen med papir kjappere enn byggeprosjektet ditt? Da er det på høy tid å ta tilbake kontrollen!
God timeføring i app (for ansatte)
Vi har tatt en prat med Inger Lise Isaksen om nettopp dette. Hun hjelper daglig bedrifter med å lykkes.
– Du som ansatt er et viktig ledd i bruken av SmartDok og i bedriften du jobber i – det er du som vet best hvor lenge du har jobbet, hva du har jobbet med og hvor du har vært.
Hun forteller at de arbeidstimene du sender inn i SmartDok påvirker ikke bare ditt eget lønnsgrunnlag, men det kan også ofte påvirke hva bedriften kan fakturere ut til kundene på utførte jobber.
– Jo flinkere og mer nøye du er å sende inn registreringer, jo tryggere kan administrasjonen være på at de får fakturert alt som har foregått på prosjektene. Slik skaper du og dine kolleger en arbeidsplass i morgen også – satt det litt på spissen!