Knytt de ansattes brukerprofil i SmartDok opp mot deres HMS-/byggekort
Under Mannskapslister finner du et menypunkt som heter “Byggekortoversikt”, der kan du knytte ansatte opp mot byggekortet deres.
Dette gjøre det mulig for den ansatte å benytte seg av mobil-registrering av mannskapslister, dvs. at de kan registrere seg inn/ut av de elektroniske mannskapslistene direkte fra SmartDok-appen sin.
Koblingen mellom bruker og kort er en engangsoperasjon som administrator gjør via denne siden. Dersom bruker og kort ikke er koblet sammen, vil ikke den ansatte få tilgang til mobil mannskapsliste-registrering via appen.
Slik kobler du bruker mot byggekort
1. Sørg for at alle ansatte har skannet byggekortet sitt på en byggekortleser tilknyttet et av firmaets prosjekter (dette for å få informasjonen fra HMS-/byggekortene lagt inn i SmartDok på en rask og sikker måte).
2. Trykk på «Oppdater»-knappen øverst for å hente inn all tilgjengelig informasjon.
3. Finn fram til den ansatte du vil koble opp mot byggekort og trykk på knappen «Legg til kort». Scroll deg ned på kortlisten som dukker opp og finn kortinformasjon for denne ansatte.
4. Velg korrekt kortinformasjon i listen, og klikk deretter hvor som helst på siden for å lagre. Visningen oppdateres, og kortet er nå knyttet opp mot den valgte brukeren i SmartDok.
Neste gang den ansatte logger seg inn på SmartDok-appen så vil menypunktet Prosjekt → Byggekort være tilgjengelig. Her kan man enkelt registrere seg inn/ut av mannskapslistene tilknyttet prosjektene.