Pierre Entreprenad i Gävle er et bygg- og anleggsfirma med hovedfokus på bygg innen tungindustrien. Nå har selskapet tatt i bruk timeregistreringssystemet SmartDok, for å bli enda bedre
Pierre Entreprenad ble grunnlagt i 1959 av Claes Pierre og har i dag spesialavdelinger innen riving, betongskjæring, industrigulv, betongrenovering og taktekking.
Med byggevirksomhet som hovedaktivitet, har selskapet i løpet av årene vokst og utviklet seg til den industrielle og spesialiserte servicepartner den er i dag. Et selskap som vokser og utvikler seg med tiden.
Byggefirmaet er blitt den opplagte partneren i alle typer entreprenørjobber. Selskapet skaper ideer, tar initiativ og er alltid nysgjerrig på nye arbeidsmetoder. Med SmartDok på laget vil Pierre Entreprenad også bli best på de interne prosessene som tidsrapportering, lønn og fakturering.
Det er mange faktorer å vurdere når en ser på ny teknologi til bedriften. For Pierre Entreprenad var brukervennlighet det viktigste punktet å ta hensyn til når en skulle velge system for timeføring.
– Vi valgte SmartDok fordi det var den leverandøren som passet best til våre krav til timeføring. Samtidig er den lett og pedagogisk i bruk, sier Therese Murhagen i Pierre Entreprenad.
Nyttig på mange måter
En ting er å ta i bruk et system som er enkelt og nyttig, en annen ting er hva det resulterer i. For Pierre Entreprenad er fordelene mange med å ta i bruk SmartDok.
– Vi ønsker en bedre oversikt og kontroll på timerapporteringen, samt mer effektiv fakturering og en bedre kontantstrøm. Det er også viktig for oss å unngå tapte timer, sier Therese.
Før selskapet tok i bruk SmartDok ble timer rapportert på det tradisjonelle viset – via penn og papir.
– Vi som entreprenør må henge med i den teknologiske utviklingen. Dette gjelder ikke bare innen timeføring, vi vil for eksempel også innføre elektronisk kjørebok, som mange arbeidsgivere bruker i dag, sier hun.
Håper på kontinuerlig utvikling av SmartDok
Pierre Entreprenad har ingen problemer med å anbefale SmartDok til andre selskap som ønsker å få kontroll på timeregistreringen. Selskapet håper samtidig på at også SmartDok følger med i utviklingen av bransjen.
– Vi har akkurat tatt i bruk SmartDok, og har fortsatt en vei å gå før vi er kommet skikkelig igang med systemet. Vi håper at SmartDok hele tiden følger med i utviklingen av bransjen og ser etter forbedringsmuligheter om mulig. Vi har sett noen forbedringsmuligheter som vi håper SmartDok kan utvikle på sikt, sier Therese til slutt.
Selv om SmartDok har vært på markedet siden 2005 og kontinuerlig lansert skreddersydde funksjoner til byggebransjen, er det viktig for selskapet å holde tritt med utviklingen. Med nesten 100 millioner rapporterte timer siden starten, er det ingenting viktigere for selskapet enn å gjøre de neste 100 millioner enda enklere for brukeren.
– Vi er alltid åpne for innspill og forslag til å gjøre vårt produkt enda smartere. Våre kunder er jo tross alt den beste inspirasjonskilden. Vi vil alltid analysere ønskene som kommer inn, for å se om det kan gjøre hverdagen enda enklere for våre 30.000 brukere, sier Roger Skarvik, Support Manager i SmartDok.