Vi har signert Gunn Elin Lyng som vår nye målvakt, eller rettere sagt; leder for supportavdelingen
Å være leder for support er litt som å være målvakt på et fotballag. Gunn Elin er vårt svar på Liverpools Allison Becker
Gunn Elin Lyng har bred erfaring innen finans, økonomi og forretningsdrift. Nå skal vi i SmartDok få nyte godt av hennes kompetanse som supportleder.
– I følge Bjørn Tore så er jeg Allison, men spør du meg så er jeg Sadio Mané, og i gamle daga var jeg Michael Owen, sier Gunn Elin med et smil.
I så tilfelle har daglig leder av SmartDok, Bjørn Tore Hagberg signert Sadio Mané til å stå i mål. Et spenstig valg. Men det kan vi like.
Uansett, målvakt eller spiss, Gunn Elin har tatt over jobben etter Gerd Kathrine Lyng Johansen, som nå har gått over til å være selskapets HR-Manager. Vi ønsker Gunn Elin velkommen, og vi har stor tro på at hun vil være verdens beste spiss i målet.
Variert bakgrunn
I tillegg til å være Liverpool-supporter på sin hals er også Gunn Elin en dame med mange egenskaper.
– Jeg har en variert bakgrunn innen butikk, trening og økonomi, samt Økonomi & Administrasjon fra Høyskolen i Alta, forteller hun.
Gunn Elin var en av flere som etablerte S.A.T.S. Alta (i dag Spenst Alta) i år 2000, og var i flere år ansatt som salgsleder og instruktør.
– De siste 14 årene har jeg jobbet i finansbransjen via ulike roller som finansiell rådgiver, avdelingsleder og banksjef.
Overgangen fra Sparebank1 Nord-Norge til SmartDok kom ganske så tilfeldig.
– Egentlig et ganske så tilfeldig møte på vei til jobb som endte opp med en telefon i etterkant med spørsmål om en uformell prat. Ble nysgjerrig og fikk lyst til å utforske dette nærmere. Jeg sendte inn en søknad og da begynte ballen å rulle.
Service i verdensklasse
Etter 1 måned i jobben har det meste gått i opplæring og å sette seg inn i produktet SmartDok. Men Gunn Elin har allerede fått et godt inntrykk av gjengen.
– Inntrykket mitt så langt stemmer med forventningene. SmartDok består av dyktige, fremoverlente kollegaer med masse gode ideer og trivelig miljø, kan hun avsløre.
– En fantastisk fin gjeng med masse kompetanse, som leverer service i verdensklasse!
Fokus og neste steg
Gunn Elin forteller at Customer Success teamet har fokus på å øke verdien av SmartDok for kunden gjennom å tilby onboardingsmøter, kurs og gjennomføre webinar. Support har fokus på å gi hurtig og profesjonell hjelp til kunden.
– Personlig har jeg fokus på å forstå arbeidshverdagen til teamet mitt, er med i kundesamtaler og møter for å lære mest mulig, sier hun.
Supportavdelingen til SmartDok har et svært godt rykte på seg i bransjen. Noen konkrete planer for å gjøre det enda bedre?
– Vi har planer om å implementere chat som en del av vår supporttjeneste. Vi har tro på at dette vil løfte servicen og gjøre oss enda bedre.
Vi ønsker Gunn Elin Lyng velkommen i SmartDok og ikke minst tilbake i bygget hun tidligere har jobbet i så mange år, da i Sparebanke1 Nord-Norge.
Vi tenker hun setter pris på denne vidoen: