Etter at SmartDoks nye RUH-oversikt ble lansert med stor suksess, er turen endelig kommet til en tilsvarende oppgradering for registrering og oppfølging av kvalitetsavvik. For deg som leder betyr dette dypere innsikt og en mer effektiv saksbehandling.
La oss se nærmere på hvordan digital tilnærming kan endre hverdagen på byggeplassen.
På en byggeplass er kvalitet og dokumentasjon like viktig som vater og laser. Å ha et smart system for å fange opp avvik er én ting, men det å få innsikt og se trender i tallene er nøkkelen til reell forbedring.
Nå ruller vi ut en ny oversikt for Kvalitetsavvik.
Hva er nytt? AI og statistikk i førersetet
Oppdateringen er skreddersydd for å hjelpe deg på kontoret med å snu rapporter til tiltak:
Nytt, intuitivt design: Raskere navigering og enklere å følge opp saker.
Forbedret sammendrag: Få statistikk for å se hvilke avvik som går igjen. Finn gjengangerne og sett inn tiltak der det trengs mest.
AI-sammendrag: Denne er gull verdt. Få en dypere innsikt som automatisk sammenligner innregistrerte hendelser i valgt periode med foregående periode. Du får de store trendene rett i fleisen.

Enkelt for basen, smartere for kontoret
Enkelt for basen, smartere for kontoret
Den gode nyheten for de som jobber ute i felten er at det ikke vil være noen endringer for de ansatte som sender inn kvalitetsavvik via appen – den fungerer like enkelt som før!
Endringene kommer primært på web for de som behandler avvikene:
- Menypunktet forsvinner: Menypunktet «Registrer kvalitetsavvik» forsvinner fra hovedmenyen.
- Opprett ny: Du finner nå funksjonen for å opprette nye avvik inne på selve oversiktssiden via knappen «Opprett ny».
Meldingsfunksjon er på vei
Vi vet at rask kommunikasjon mellom saksbehandler og innsender er kritisk for å lukke et avvik. Derfor jobbes det på spreng med en helt ny funksjon:
– Vi jobber også med å få inn meldingsfunksjon mellom saksbehandler og innsender på den nye siden. Dette vil bli tilgjengelig så snart som mulig etter lanseringen, forteller Product Manager Peter Rødberg.
Inntil meldingsfunksjonen er integrert, kan du fortsatt benytte det gamle saksbehandlingsvinduet via fliken «Rapporter» dersom du ønsker å sende en melding umiddelbart. Denne fliken vil fjernes i sin helhet når meldinger er på plass.
Vi håper med dette at vår nye kvalitetsside vil gjøre HMS-arbeidet enda bedre for deg!




