Et praktisk eksempel for å unngå overraskelser
Tenk deg følgende scenario: Følgebilsjåføren ringer inn syk og prosjektleder trenger en rask oversikt på hvem som har førerkort klasse CE i bedriften.
Gode råd er dyre og tid er penger, men hvorfor svette unødvendig dersom bedriften har satt opp Kompetanseoversikten med relevant informasjon om de ansatte?
Denne informasjonen hentes inn på få sekunder.
Det eneste du trenger å gjøre er å åpne SmartDok og lete frem til den ansatte med riktig kompetanse. Enklere blir det ikke!
Hvordan gjør du det?
Når du er pålogget web.smartdok.no vil du finne Kompetanseoversikten et stykke ned i menyen på venstre side:
Her går du inn på fanen som heter “Kompetanser”, og vil få opp noe lignende som dette:
Der vil du se hvor mange brukere som har riktig type sertifikat, og åpner man “Brukere” i inspektoren til høyre vil du få opp spesifikt hvem som innehar rett sertifikat:
Det enkle er ofte det beste, sies det. Du får det neppe så mye enklere enn dette!
Legge til kompetanser
Å legge til kompetanser på de ansatte er en kjapp og smertefri prosess. Les mer om dette i supportportalen vår.