Den nye SmartDok-
appen – Modul
for modul

Med den nye plattformen har flere
funksjoner blitt enda bedre

SmartDoks nye app

Appen: Modul for modul

Vi har laget en ny app for en raskere, mer stabil og mer moderne opplevelse. Her viser vi deg de største nyhetene, modul for modul.

Timeregistrering

«Min dag»-konseptet gir deg en rask og enkel oversikt der du kan registrere timene dine smidig – enten direkte via timeforslaget ditt, ved å kopiere en tidligere registrering eller manuelt.

Hvis du vil se detaljer, kan du gå via venstremenyen: Timer > Oversikt timer.

Den nye appen inneholder også en lønnskalkulator der du raskt kan få oversikt over din månedlige inntekt.

Arbeidsplan (Ressursplanlegger)

Arbeidsplanen gir deg en tydelig oversikt over hvilke prosjekter du skal jobbe med. Direkte fra arbeidsplanen kan du enkelt rapportere tid – der prosjekter, delprosjekter og aktiviteter allerede er fylt ut basert på timeplanen din.

Maskiner

Det er nå mulig å legge til flere feil på samme maskin i én enkelt registrering. Du kan også redigere tidligere registreringer, noe som ikke var mulig i den forrige appen.

Varer

I den nye appen kan du legge til bilder og kommentarer til hvert enkelt element i registreringen. Tidligere kunne du bare legge til en felles kommentar eller et bilde for hele registreringen. Nå er dokumentasjonen mer detaljert.

HMS/KS

Mange nye forbedringer er gjort i HMS/KS-modulen! For eksempel er arbeidsflyten for bildebehandling forbedret, noe som gjør det enklere å ta bilder og redigere dem i farta. Nå kan du raskt ta neste bilde uten å måtte navigere frem og tilbake, og funksjonen er tilgjengelig fra nesten hvor som helst i appen.

Nå kan du endelig zoome med kameraet når du dokumenterer med bilder i appen!

I tillegg er det implementert en automatisk lagringsfunksjon for skjemaer, slik at du ikke trenger å starte på nytt dersom noe uforutsett skjer med telefonen din under utfylling.

Innsendte skjema i den nye SmartDok-appen
SmartDok arbeidsplan

Endring/tillegg

En helt ny modul for endrings- og tilleggsarbeid! Den nye funksjonen lar utførende ansatte enkelt rapportere mulige avvik fra kontrakten direkte via appen. Rapporten fylles ut med beskrivelse, bilder og GPS-posisjon. Den sendes deretter umiddelbart til prosjektlederen, som informeres via e-post. SmartDok sørger også for at rapporten følges opp innen angitte tidsfrister, med automatiske påminnelser dersom respons uteblir.

Kan jeg bruke begge appene samtidig?

Ja! Du kan når som helst bytte mellom den nye og nåværende SmartDok-appen.

Det anbefales likevel å begynne å bruke den nye appen fullt ut nå. Nesten alle moduler og funksjoner er på plass i den nye appen, det eneste som fortsatt er under utvikling er Ordre, Hjemkomstkontroll og Kjørebok.

Den gamle appen vil etter hvert bli faset ut, så det er lurt å starte overgangen nå. Vi kan love at du vil like den nye appen, og hvis du har noen spørsmål er det bare å ta kontakt!

Test ut og fortell oss hva du synes!

Vi er stolte av hvor langt vi har kommet med den nye SmartDok-appen. Men vi vet at den kan bli enda bedre, og vi ønsker selvfølgelig å involvere deg. Tilbakemeldingen din er viktig og hjelper oss å fortsette å jobbe med appen.

Her finner du hjelpeartikler om den nye appen!