Kompetanseoversikt

Vi retter fokuset på SmartDoks kompetanseoversikt

Oppdragsgivere stiller i større og større grad krav om hva som skal dokumenteres i en anbudsrunde, og oversikten over mannskapets egenskaper er ofte sentrale momenter. Dette tar kompetanseoversikten seg av på en enkel måte.

Oversikten over kurs og sertifiseringer hos de ansatte er potensielt et være eller ikke være dersom et prosjekt skal bli en suksess, og faktisk om du i hele tatt vil få oppdraget. SmartDok kommer alltid ferdig installert med Kompetanseoversikten, da denne modulen er gratis for alle med brukerlisens i SmartDok! Det vil hjelpe deg med å vedlikeholde bedriftens kompetanseoversikt digitalt.

Innholdsrikt verktøy

En kompetanseoversikt bør være enkel å bruke, noe vi mener vår modul er. Videre bør det ha en flerdelt grunnfunksjonalitet. Vi vil først og fremst trekke frem disse fem punktene:

  1. Oversikt over alle kompetansene i firmaet
  2. Varslingsfunksjon
  3. Søke- og filtreringsfunksjon
  4. Oversikt over utløpsdato
  5. Lage tilpassede rapporter

Gir den nødvendige oversikten

Dersom du er i gang med å prosjektere et nytt oppdrag kan det være lurt å se over hvilke egenskaper som kreves. Kompetanseoversikten vil være sentral i dette arbeidet, den viser deg enkelt hva du allerede har og hva du mangler.

Oppdragsgivere krever ofte dokumentasjon på kompetanser, og med dette systemet får du en fullstendig oversikt over utdanning, kurs og sertifikater til alle arbeidere i bedriften. Skriv ut rapport til anbudsgiver og styrk dine sjanser for å vinne anbudsrunden.

Utløpsvarsling

Hva skjer dersom et kurs eller et sertifikat nærmer seg utløpsdato, eller kanskje har gått ut på dato allerede? Vårt system øker sikkerheten i bedriften gjennom varsling i god tid, slik at systemet vil hjelpe deg med å holde avtaler og at du ikke blir tatt på senga med manglende sertifisering på oppdragene dine.

Ryddig og oversiktlig liste over sertifikater i bedriften.

Søke- og filtreringsfunksjon

Det er enkelt å søke etter og vedlikeholde kompetanser i systemet. Det samme gjelder muligheten for filtrering. En god filtreringsfunksjon vil hjelpe deg å jobbe mer effektivt og ikke minst kunne få en bedre oversikt over sertifikatene.

Hvem har tilgang til denne modulen?

Administrator, prosjektadministrator og bas har innsyn i kompetanseoversikten. Vær imidlertid oppmerksom på at det i utgangspunktet er kun administrator som har tilgang. Dersom det er ønskelig at også prosjektadministrator og bas skal ha denne funksjonen, så må det aktiveres manuelt. Dette  gjøres under firmainnstillinger.

Du kan lese mer om kompetanseoversikten her.

Se hvordan SmartDok kan gjøre din arbeidshverdag smartere