– Etter at vi begynte å bruke SmartDok har det blitt en helt annen måte å behandle dokumentasjonen på, og når vi får SmartMEF blir det enda enklere!

I dag bruker Magne Hafstad MEF sitt KSMEF-system som kvalitetssikring (KS-system). Kristine ser frem til at KSMEF og SmartDok slås sammen til ett system senere i år, SmartMEF.

– Da slipper vi å bruke to system, det blir enda mer brukervennlige for de som er ute på prosjektene, men også for oss i administrasjonen.

– Jeg setter stor pris på at systemene utvikler seg og ting blir mer effektive, da sparer vi mange timer!

Kristine Hafstad på kontoret

Kristine har fått redusert papirmølla ned til et absolutt minimum. Nå dokumenteres det digitalt og hun har full kontroll via SmartDok.

Viktig med dokumentasjon

Kravene til god dokumentasjon øker, og oppdragsgiver har ofte strenge krav til hvordan de skal holdes informert om hva som skjer i prosjektet. Samtidig er også strengere krav og bedre dokumentasjon svært viktig om det skulle dukke opp reklamasjoner.

Bruken av bildedokumentasjon har vært veldig viktig for bedriften, det sørger for trygghet dersom det skulle dukke opp en eventuell reklamasjon etter ferdigstilling av et prosjekt.

Med bildedokumentasjon av utført arbeid minsker en antall reklamasjoner, og en står sterkere om en tvist skulle oppstå.

Hvordan definerer dere suksess på et prosjekt?

– Vi definerer et suksessprosjekt når vi har levert et feilfritt produkt til rett pris og ikke minst til rett tid.

– Med det mener jeg; med våre svært dyktige ansatte, moderne maskinpark og internkontrollsystem, ser vi til at alt blir utført i henhold til gjeldende lover og regler, og sørger for at jobben blir utført på en mest mulig effektiv og miljøvennlig måte!

Verksted Magne Hafstad

Magne Hafstad AS har også et eget verksted der de kan drive vedlikehold og reprasjoner på eget utstyr.

Et multiverktøy for hele bedriften

Kristine forteller videre at systemet forenkler arbeidsdagen for de som er ute, og at de til enhver tid har direkte tilgang til skjemaer og timelister.

Transportlister fungerer veldig bra, vi har fått veldig god oversikt over transporten etter at vi begynte å bruke SmartDok. Og HMS- og kvalitetsarbeidet vårt er hevet ett nivå etter at SmartDok kom, vi har rett og slett fått et bedre verktøy.

Alltid god hjelp å få

Kristine er også veldig fornøyd med hjelpen de får når de står fast eller lurer på noe. Hun ønsker å skryte av SmartDoks supportavdeling.

– Supporten funker veldig bra! Vi får hjelp hver gang vi ringer, de løser saken der og da.

Selskapet har også et eget pukkverk på baksiden av administrasjonsbygningen i Førde. 

Annet innhold

Her er mer innhold du kanskje vil like.

Tilbake til nyheter

Annet innhold

Her er mer innhold du kanskje vil like.

Tilbake til nyheter

Kontakt oss for gratis demo

SmartDok brukes i dag av over 3000 små og store bygg- og anleggsbedrifter.

Be om demo