Skjemabyggeren og sjekklistene går hånd i hånd
Sett opp skjemaer og sjekklister som er tilpasset dine behov, på en brukervennlig og enkel måte med stor fleksibilitet i skjemautformingen.
SmartDok er en allsidig programvare som gjør det enkelt å administrere arbeidsprosesser og dokumentasjon. En av funksjonene som virkelig skiller SmartDok fra andre lignende programvare, er evnen til å lage og bruke sjekklister på en enkel og effektiv måte .
Skjemabyggeren i SmartDok gjør det kjedelige skjemaarbeidet morsomt 🥳! Brukervennligheten sitter på første rad, og systemet sørger for automatisk lagring mens du arbeider.
Jobb med skjemamalen din helt til den er klar til bruk, og publiser den deretter slik at den blir tilgjengelig for utfylling av de ansatte .
Vår skjemabygger er full av smarte funksjoner og muligheter.
Gjør befaringer mer effektive
SmartDok sine sjekklister for befaring på byggeplasser er et utmerket verktøy for å sikre en smidig og effektiv kontroll av arbeidsprosesser og kvalitet. Med en intuitiv og enkel skjemabygger kan du raskt lage tilpassede sjekklister som passer dine behov. Når du er ute på befaring, gir disse sjekklistene deg muligheten til å enkelt følge opp og dokumentere fremdrift, samtidig som du holder oversikt over eventuelle avvik og tiltak.
Skjemaene kan enkelt tilpasses og oppdateres, noe som gir deg full fleksibilitet og kontroll over arbeidet på byggeplassen.
Noen sentrale funksjoner
- Drag and drop.
- En lang rekke skjemaelementer å velge mellom.
- Egne informasjonsfelt som kan knyttes til hvert enkelt skjemaelement.
Superlett å opprette sjekklister og skjema
Opprettelse av sjekklister i SmartDok er enkelt og raskt. Du kan lage dine egne skreddersydde sjekklister eller bruke en av de mange forhåndsdefinerte malene som allerede er tilgjengelige. Malene inkluderer sjekklister for systematisk HMS-arbeid per prosjekt og kvalitetskontroller/kvalitetsdokumentasjon.
Når du har opprettet sjekklisten, kan du tilpasse den til dine spesifikke behov og legge til spørsmål og kontrollpunkter som er relevante for det spesifikke prosjektet eller din bedrift. Du kan også legge til bilder og dokumenter for å gjøre sjekklisten enda mer omfattende.
Når sjekklisten er ferdig, er det enkelt å bruke den på stedet ved å bruke SmartDok-appen på en mobil enhet. Du kan enkelt markere av hvert kontrollpunkt mens du utfører inspeksjonen, og legge til kommentarer eller bilder hvis nødvendig. Når inspeksjonen er fullført, kan du enkelt lagre sjekklisten og dokumentasjonen din direkte i SmartDok-systemet.
Bedre kontroll over arbeidsprosessene
Med SmartDok er det enkelt å opprette, tilpasse og bruke sjekklister for en rekke formål. Det gir bedre kontroll over arbeidsprosessene og sikrer at viktige oppgaver og kontroller ikke blir oversett. Alt dette gjør SmartDok til et uvurderlig verktøy for alle som ønsker å effektivisere arbeidsprosessene og forbedre dokumentasjonen i sin bedrift.
Bruk av gode sjekklister er viktig i dokumentasjonsarbeid for å fylle krav knyttet til Sentral godkjenning, Miljøfyrtårn og ISO-sertifiseringer.
Visste du at du kan tegne i skjemaet?
Tegn og skissér på ren hvit bunn eller på bilder/plantegninger.
Du har mulighet til å tegne og markere med fem forskjellige farger, i tillegg til at du kan legge på tekst med samme fargevalg.
Gjør du feil i skissene? Dette rettes enkelt opp i med en angre-knapp og en egen slettefunksjon (søppelkasse). Hvert tegne/skissefelt vil i tillegg ha sitt eget kommentarfelt for ytterligere informasjon (maksimalt 250 tegn).
Den utfylte skissen/tegningen vil bli en integrert del av det innsendte skjemaet, og fremkommer selvfølgelig da også på PDF-kopier.
Skjemafunksjonen i SmartDok er tilgjengelig for alle som har HMS/KS-modulen.